چگونه استایل خود را پیدا کنیم؟ + مردانه [10 نکته مهم و تضمینی]

چگونه استایل خود را پیدا کنیم؟

چگونه استایل مردانه خود را پیدا کنیم؟

یکی از سوالاتی که برای آقایان مطرح است این است که چطور خوشتیپ باشند؟ آیا باید همیشه پیرو مد باشند و یا استایل شخصی خود را پیدا کنند؟ بنظر می‌رسد نمی‌توان در همه حال پیرو مد بود پس باید به این سؤال پاسخ دهیم که چگونه استایل مردانه خود را پیدا کنیم؟ این موضوع از این جهت مهم است که در برخی سنین شاید نتوان لباسی را پوشید که وقتی جوان‌تر بودیم می‌پوشیدیم. همینطور ممکن است در موقعیتی اجتماعی باشیم که اغلب اوقات به استایلی رسمی نیازمندیم. اغلب افراد پس از مدتی از لباس‌هایی خاص استفاده می‌کنند که به نوعی امضای آنها است. این همان استایل شخصی افراد است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

1-استایل چیست؟

برای اینکه بدانیم چطور می‌توانیم استایل شخصی خود را پیدا کنیم، بهتر است ابتدا بدانیم استایل چیست؟ استایل هر فرد مجموعه‌ای از خلق و خو ، روحیات و سبک زندگی و پوشش و… است که هر فردی را با دیگری متمایز می‌کند. بطور مثال می‌گویید فلان شخص آدم با شخصیت و والایی است و یا فلانی مردی محکم و عمل‌گرا است و همیشه هم لباس شیک و زیبایی می‌پوشد. اینها تعاریفی است که از استایل بصورت مثالی گفتیم.

در واقع استایل مجموعه‌ای است بزرگ که بخشی از آن نیز نوع پوشش است که گاها بروز دهنده درونیات یک فرد هم می‌باشد. برخی افراد با بدن خود راحت هستند و لباس‌هایی می‌پوشند که مردان دیگر نمی‌پوشند. این نوع مردها افرادی برون‌گرا و راحتی هستند که با بدن خود آشتی هستند و معمولا از اینکه در دید باشند مشکلی ندارند. برخی افراد لباس‌هایی به تن دارند که شاید نه زیبایی خاصی دارد و نه استایل خاصی را پیروی می‌کند. اینگونه افراد معمولا از اینکه در دید باشند کمی خجالت می‌کشند، به همین دلیل ممکن است کمی در نوع لباس پوشیدن آنها هم این موضوع دیده شود.

استایلهای زیبای مردانه

یکی از تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که لباس آراسته و خوبی می‌پوشند معمولا در هنگام استخدام‌ها موفق‌تر هم عمل می‌کنند. در واقع احتمالا وقتی لباسی موقر و زیبا بپوشید، افراد استخدام‌کننده و جامعه روی شما حساب دیگری باز می‌کند. به هر حال می‌بینید که استایل، همان خود شما هستید، اگر انسان بی نظمی باشید احتمالاً زمان کمی برای رسیدگی به ظاهر خود دارید. البته این موضوع استثنائاتی هم دارد، اما چیزی که استثناء ندارد این است که همه مردم از کسانی که شیک‌پوش هستند، خوششان می‌آید. پس به همین یک دلیل هم که شده بهتر است برای اینکه هم حال خودمان خوب باشد و هم دیگران از بودن با ما خوشحال باشند، لباس‌های بهتری بپوشیم.

پیشنهاد مقاله : تیپ اسپرت تابستانی مردانه – 9 نکته کلیدی برای خوشتیپ بودن!

2-استایل شخصی چیست؟

همانطور که گفتیم استایل چیزی است که همه شما را با آن می‌شناسند. اما استایل شخصی در بخش مد و لباس این است که معمولا شما را با چه لباسی می‌شناسند. در واقع هر شخصی در لباس پوشیدن یک امضای خاص خود را دارد. بطور مثال من همیشه از شلوار جین‌های آبی روشن استفاده می‌کنم و اغلب افراد من را با این شلوار می‌شناسند. برخی افراد از استایل مشکی استفاده زیادی دارند و برخی دیگر همیشه با استایل لباس‌های تنگ و چسبان ست می‌کنند. برخی سبک لانگ را می‌پسندند و برخی سبک‌های مینیمال و ساده. در هر صورت اگر به اطرافیان خود دقت کنید، می‌بینید که هر شخصی را با برخی مدل لباس‌ها بیشتر می‌بینید و تفاوت‌هایی بین هر کدام وجود دارد.

3-در چه مدل لباسی احساس بهتری دارید؟

حالا می‌خواهیم تلاش کنیم تا استایل شخصی خود را پیدا کنیم. اولین قدم این است که بدانیم در چه لباسی احساس بهتری داریم. چون اول از همه این ما هستیم که باید در لباس پوشیدن حس خوبی داشته باشیم. به سراغ کمد لباستان بروید و ببینید کدام لباس‌ها را بیشتر دوست دارید. آنها را جدا کنید و بببینید چرا از این لباس‌ها خوشتان می‌آید. سپس از بین این لباس‌ها اشتراکاتی که دارند را یادداشت کنید تا بدانید از چه نوع لباس‌هایی بیشتر خوشتان می‌آید. بطور مثال ممکن است از تیشرت‌هایی که آستین‌های کوتاه و دارای کشباف هستند خوشتان می‌آید ، چون عضلات شما را بهتر نمایان می‌کنند.

4-از چه مدل لباسهایی خوشتان نمی‌آید؟

همینطور به این فکر کنید که از چه مدل لباس‌هایی خوشتان نمی‌آید. این موضوع مهمی است، چرا که ممکن است مد روز چیزی باشد که شما دوست نداشته باشید. ما در اینجا به دنبال مد روز نیستیم، اما باید بدانید که چه چیزی از مد روز را می‌خواهید به استایل‌تان وارد کنید و چه چیزی را نمی‌خواهید. این که نسبت به علایق‌تان، خودشناسی کافی داشته باشید تأثیر بسزایی در حس شما در هنگام لباس پوشیدن دارد. از این طریق می‌دانید که هیچ اشتباهی رخ نداده است و همین موضوع در اعتماد به نفس شما تأثیر بسزایی دارد. در اصل، هدف از داشتن استایل خوب و استایل شخصی این است که در زندگی اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و حس خوبی در طول روز تجربه کنید.

مردان خوشتیپ

5-الهام بگیرید

به دنبال افرادی باشید که تیپ و ظاهر او را ستایش می‌کنید و استایل او را دوست دارید. احتمالا یکی از دلایلی که از او خوشتان می‌آید این است که چیزی در او می‌بینید که با شما اشتراکاتی دارد. اما به یاد داشته باشید که کپی برداری از استایل دیگران کمکی به شما نمی‌کند. هدف ما از الهام گرفتن از شخصیت‌های معروف این است که به ما کمک کند تا انتخاب‌های بهتری داشته باشیم. پس حتمن افرادی را بعنوان الگو انتخاب کنید که تا حدودی مشخصات ظاهری شما را داشته باشند.

6-بدنتان را تحلیل کنید و بشناسید. رنگ پوست، مو و چاق و لاغر بودن

باید به بدن خود اشراف کامل داشته باشید. بدنتان را بشناسید و بدانید رنگ پوست و موی شما معمولا با چه لباس‌هایی قابل ست شدن است. چاق و لاغر بودن شما نیز در استایل‌تان تأثیرگذار است. بطور مثال افرادی که لاغر هستند اگر لباس‌های گشاد بپوشند شاید چندان زیبا نباشد و برعکس افراد چاق اگر لباس‌های خیلی چسبان بپوشند چندان راحت نخواهند بود. باید تحلیل خوبی روی بدنتان و لباس‌هایی که مناسب آن هستند داشته باشید. براحتی می‌توانید توصیه‌های مختلف را از بلاگرهایی که در زمینه مد و لباس فعالیت دارند به دست آورید.

7-حالا استایل خود را پیدا کنید.

حالا وقت آن است که استایل خود را پیدا کنید. قرار نیست دنبال روی صد در صد مد باشید و قرار نیست کاملا هم از آن دور شوید. قرار است با توجه به مد روز و اقتضائات خودتان استایلی مناسب پیدا کنید. همانطور که گفتیم استایل شما روی اعتماد به نفس و عزت نفس شما تاثیرگذار است. پس حتمن اگر می‌خواهید استایلی انتخاب کنید سعی کنید اعتماد به نفس کافی را در خود ایجاد کنید و اصلا خجالت نکشید. همینطور باید به مرور زمان این استایل را بهبود دهید که در ادامه به آن هم می‌پردازیم.

پیدا کردن استایل شخصی چیزی نیست که یک شبه به آن پی ببرید. ممکن است اگر پول بیشتری داشته باشید بخواهید چیزهای دیگری را هم امتحان کنید. پس سعی کنید از همان ابتدا روی استیال شخصی خود کار کنید و از طرفی آنها را تست کنید. با توجه به مطالبی که در مورد 3 و 4 گفتیم، حالا لیستی از مواردی دارید که می‌دانید از چه چیزی خوشتان می‌آید و از چه چیزی بدتان می‌آید. همینطور توانسته‌اید بدن خود را تحلیل کنید و بخوبی می‌دانید که چه چیزی برای شما مناسب است.

در این بین می‌توانید امضای شخصی خودتان را هم به استایل اضافه کنید. برخی افراد همیشه از یک نوع عطر استفاده می‌کنند و امضای آنها شده است. برخی افراد عینک خاصی را همیشه به چشم دارند و برخی افراد همیشه شلوار پارچه‌ای و رسمی می‌پوشند. همه این موارد و سایر چیزهایی که به ذهن شما می‌رسد می‌تواند امضای شخصی شما محسوب شود و همیشه مردم به آن دقت می‌کنند که آیا رعایت کرده‌اید یا خیر؟

در ادامه به 3 نکته جانبی دیگر هم اشاره می‌کنیم.

چگونه استایل خود را تغییر دهیم؟

به این سوال که : “چگونه استایل مردانه خود را پیدا کنیم؟” پاسخ دادیم. حالا استایل خود را پیدا کرده‌اید و ممکن است سالها خودتان را با آن وفق داده باشید، اما احساس می‌کنید نیاز به تغییر دارید. نیاز نیست روی استایل شخصی خودتان لجبازی کنید. اگر شما الان همان انسانی هستید که 10 سال پیش بودید، جای تعجب دارد! شما تغییر می‌کنید و تغییرات شما می‌تواند در استایل لباس شما هم اتفاق بیفتد. از تغییر کردن نترسید و بدانید که مردم شما و تغییرات‌تان را را باور می‌کنند و می‌پذیرند. پس زیاد سخت نگیرید، چون شما یک بار به دنیا می‌آیید و همین یک بار فرصت دارید به چیزهایی که دوست دارید برسید.

از منطقه امن خود خارج شوید و اگر چیزی برای شما جلب توجه کرده است آن را امتحان کنید. تنها توصیه ما این است که اگر می‌خواهید چیزی جدید را تست کنید بهتر است خیلی از استایل قبلی دور نباشد. اما اگر قصد تغییر کلی را دارید و این حال شما را بهتر می‌کند، حتمن آن را انجام دهید، چون زندگی همین یک بار است و دیگر تکرار نخواهد شد.

پیشنهاد مقاله : ست کردن پیراهن لی مردانه در تابستان + راهنمای ست کردن

مردان جوان خوش استایل

اهمیت اکسسوری

اکسسوری‌هایی مانند کروات، پاپیون، عینک، ساعت، زنجیر گردنبند و دستبند، جواهرات مانند انگشتر و سایر موارد را جدی بگیرید. حتی همراه داشتن یک هدفون می‌تواند شما را امروزی‌تر جلوه دهد. اکسسوری‌ها مردانه نه تنها برای خود فرد که برای جلب توجه جنس مخالف هم بسیار مؤثر هستند و اعتماد به نفس شما را بالاتر می‌برند.

این یک حس و علاقه قدیمی در انسان‌ها است که افرادی که اکسسوری دارند، افرادی هستند که بهتر به نظر می‌رسند. شاید از قدیم مردانی که توانایی بیشتری داشته‌اند افرادی بوده‌اند که برای کارهای خود از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کردند. احتمالا همین موضوع در ما نهادینه شده و امروز در اکسسوری‌ها خودش را نشان می‌دهد.

کار دیگری که اکسسوری می‌کند این است که جزئیات استایل شما را افزایش می‌دهد که موجب می‌شود افراد برای درک بیشتر این جزئیات، زمان بیشتری به شما نگاه کنند. در هر صورت اگر قصد دارید بیشتر در دید باشید با اکسسوری می‌توانید متفاوت‌تر و بهتر جلوه کنید.

اهمیت ورزش، مدل مو، تتو و…

ورزش کنید، چرا که استایل یک ورزشکار نسبت به یک شخص که ورزش نمی‌کند، متناسب‌تر است. یک شخص ورزشکار برای خرید لباس انتخاب‌های بیشتری دارد تا کسی که ورزش نمی‌کند. پس حتمن ورزش را در برنامه روزانه خود داشته باشید.

مدل مو یکی دیگر از مواردی است که مردان به آن توجه بسیاری دارند و تقریبا نیاز نیست به آنها توصیه کنیم. اما دقت داشته باشید که اگر آرایشگر خوبی انتخاب کنید، چهره شما را طوری تغییر خواهد داد که باورتان نشود! پس حتمن در انتخاب آرایشگر بشدت وسواس داشته باشید.

تتو یکی دیگر از مواردی است که بسیاری از آقایان به آن علاقه دارند. البته ممکن است در حال حاضر تیغی دو لبه برای استایل شما باشد اما داشتن تتو می‌تواند شما و افکارتان را بیشتر به نمایش بگذارد. معمولا تتو را به این دلیل انجام می‌دهند که قصد دارند موضوعی را برای خودشان یادآوری کنند. بهرحال انتخاب تتو با شماست و باید قبل از انجام آن بخوبی به این موضوع فکر کنید.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید که استایل شما فقط در مورد مد و لباس نیست. مجموعه‌ای از رفتارها و اعتقادات در کنار مد و لباس به شما کمک می‌کند تا استایل خوبی داشته باشیم پس علاوه بر اینکه روی مد و لباس کار می‌کنیم تا بدانیم چگونه استایل مردانه خود را پیدا کنیم، باید به سایر موارد نیز اهمیت دهیم.

تهران مارک
ارسال دیدگاه